-

H Mattel λάνσαρε την πρώτη στον κόσμο κούκλα ουδέτερου φύλου

Η κούκλα που λανσάρει αυτές τις μέρες η Mattel στο πλαίσιο της νέας σειράς προϊόντων με την φουτουριστική ονομασία “Creatable World” («κόσμος που μπορεί να δημιουργηθεί») μπορεί να είναι αγόpι, μπορεί να είναι κοpίτσι, μπορεί να είναι και τα δύο, μπορεί κανένα απ’ τα δύο.

Είναι, όπως την αποκαλεί η γιγαντιαία φίρμα παιχνιδιών, η πρώτη στον κόσμο «ουδέτερη φύλου» (gender-neutral) κούκλα και φιλοδοξεί να βάλει τέλος στους παραδοσιακούς έμφυλους ρόλους στο παιχνίδι των παιδιών, καθώς υπάρχουν πλέον και πολλές περιπτώσεις νέων παιδιών που από μικρή ηλικία δηλώνουν “nonbinary” δηλαδή εκτός «δυαδικού» συστήματος διαχωρισμού των φύλων.

H Mattel λάνσαρε την πρώτη στον κόσμο κούκλα ουδέτερου φύλου - Εικόνα 2

Η ιδέα είναι ότι η κούκλα μπορεί να είναι «οτιδήποτε» θες να είναι. Τα λεπτά χαρακτηριστικά της δεν προδίδουν προφανές φύλο: τα χείλη δεν είναι γεμάτα, οι βλεφαρίδες δεν είναι έντονες και κολακευτικές, το πηγούνι δεν είναι φαρδύ. Δεν υπάρχει στή8ος τύπου Μπάρμπι ούτε μεγάλοι ώμοι τύπου Κεν.

Κάθε μία κούκλα της σειράς Creatable World μοιάζει με ένα επτάχρονο πλάσμα με κοντά μαλλιά, αυτό όμως είναι μόνο το «πρωτόπλασμα». Η κούκλα συνοδεύεται από μια πανοπλία αξεσουάρ για να μπορεί να την «δημιουργήσει» κάθε παιδί όπως θέλει: μια περούκα με λαμπερές μπούκλες και μια εντυπωσιακή γκαρνταρόμπα, οικεία σε κάθε πιτσιρίκι με άποψη για τη μόδα και το στυλ: hoodies, sneakers, tutus, camo pants, t-shirts κίτρινων και πράσινων αποχρώσεων.

Στα πρώτα σποτάκια της διαφημιστικής εκστρατείας της Mattel για τη νέα κούκλα (η οποία προς το παρόν υπάρχει μόνο στην Αμερική και κοστίζει $29.99) εμφανίζεται μια σειρά από παιδιά που το καθένα προσδιορίζεται με διαφορετική αντωνυμία υπό το σλόγκαν «μια σειρά κούκλες που σχεδιάστηκαν για να καλωσορίσουν τους πάντες μέσα και να αφήσουν τις ταμπέλες έξω».

H Mattel λάνσαρε την πρώτη στον κόσμο κούκλα ουδέτερου φύλου - Εικόνα 3

Με αυτό το νεύμα προς τα άτομα που δηλώνουν ως ταυτότητα trans και nonbinary, η εταιρεία βάζει ένα μεγάλο στοίχημα υπολογίζοντας προς τα πού πηγαίνουν πολιτισμικά τα πράγματα στη χώρα, ακόμα και με το κόστος να αποξενώσει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού.

Σύμφωνα πάντως με τις πιο πρόσφατες σχετικές δημοσκοπήσεις που είχε διεξάγει το Ινστιτούτο Pew το 2017, οι παραδοσιακοί έμφυλοι ρόλοι και κανόνες έχουν αδυνατίσει αλλά παραμένουν ισχυροί, ειδικά σε σχέση με το «τι είναι σωστό» να παίζουν τα αγόpια: ενώ το 76% του κοινού στηρίζει την στροφή των κοpιτσιών σε παιχνίδια και δραστηριότητες παραδοσιακά συνδεδεμένες με αγόpια, μόλις το 64% φάνηκε να βλέπει θετικά την αντίστοιχη περίπτωση για τα αγόpια.

[lifo.gr]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ